London!

Det blev en långweekend förra veckan och ja, what can I say? Underbara London. Jag har haft det superbra verkligen! Blev upplockad på flygplatsen av min vän Dom, yeeey long time no see! och eftersom jag landade så sent följde jag med honom hem till Surrey (där alla rikemansmänniskor bor). Jävlar du vilket fläskigt hus dom hade, ja hela området var fyllt med mansions och underbart grön natur. Så fint! Kul att få se en annan del av London.

Första dagen hade jag rätt så bra väder ändå, solen kikade fram till och från så det var skönt. Turistade lite och shoppade lite. Himla osis dock att Big Ben är under renovering så den var täckt av massa ställningar så man såg den inte. Kommer stå klart någon gång år 2021, men bra att dom underhåller den iaf! Tråkigt att dom skulle göra det just nu bara haha. Alla andra dagar har varit svinkallt, regnigt och blåsigt, men det är okej! Mötte upp Therese som nu bor i London sedan augusti, såå kul! Så vi drog ut på äventyr tillsammans. Jag, Therese och Dom! Blev bland annat barer, marknader, shopping, fota osv, mycket trevligt. Sedan stämde jag och Therese träff med en tjej som jag lärt känna i Stanthorpe fast är från England, Holly heter hon och är hur gullig som helst! Så vi tog oss en fika och hade catch-up talk, drog till Camden för att kolla in marknaden och så en drink på det! Supernice. 

Sista kvällen i London var magisk. M A G I S K ! Jag och Therese hade bokat bord på ”The Cauldron bar” vilket är en bar för Harry Potter nördar. Haha vi passade in perfekt! Den baren hade gått all in och det kändes verkligen som att man var på en trolldryckslektion i Harry Potter världen. Vi fick oss ett trollspö och en mantel och sedan visade dom oss runt. Trollade fram en fördrink och satte oss sedan vid vårt bord för att börja blanda våra drinkar i en kittel med en himla massa skumma men balla saker. Vi var amazed. Det var så sjukt häftigt och sån unik grej! Ja vi gick därifrån mer än nöjda kan jag ju säga. Amazing!

Så sammanfattningsvis, en helt underbar tid i London, vädret och Big Ben var ett litet minus men vad gör det då allt annat var så fantastiskt bra?