Queen Mary Falls utflykt

Onsdag ledig och jag var sugen på äventyr. På jobbet hade dom tipsat mig dagen innan om att åka till Queen Mary Falls, så denna dag kändes ju perfekt för det. Ida var också ledig så hon hakade på. Var lite kul på vägen dit då vi hade en biker framför oss hela vägen som vädrade halva stjärten då han körde, haha hur kan man inte känna? Svårt att hålla sig fokuserad på vägen då man har en röv i ansiktet, nåväl, tog oss fram utan problem och väl framme så började vi vår vandring mot vattenfallet! Vilket var väldigt vackert. Inte alltför våldsamt flow utan ganska harmoniskt, minus allt folk och skrikande småbarn då. Efter att ha knäppt några bilder tog vi oss en picknick i parken, sen kikade vi in shopen/caféet och wow vad mkt fint dom hade! Farligt farligt. Var tvungen att köpa nånting kände jag så det fick bli en snygg lampa med texten ”positive thoughts only” och en riktigt vacker anteckningsbok. Utanför shopen/caféet kunde man mata vilda papegojor och jag gjorde ett försök men sen kände jag att vad tusan håller jag på med? Jag vet ju hur jag funkar. Kommer dom flaxandes mot mig kommer jag skrika. Haha hatar flaxet och speciellt då det är nära mitt face. Så jag droppade den idén.

Åkte in till Warwick för att shoppa lite nödvändigheter eftersom Stanthorpe inte har så mkt alls att erbjuda, och då vi var klara så blev det chips, svensk ranchdipp, vin och film ”Rough Night”, haha den var kul och väldigt spårad. Bra dag!