Tomt skal och välbehövligt avbrott

Denna vecka har jag jobbat totalt ca 70 timmar. Jag känner att jag går på tomgång. Jag vill såklart jobba, det är lixom anledningen till att jag är här, men då jobbet tar över och man inte hinner eller har orken till att göra annat så övergår det till en smula ångest men framförallt blir det ett stressmoment. Stress.. en av anledningarna jag lämnade Sverige för. Slippa stressen. Stress kommer alltid finnas och jag gissar på att jag borde jobba på att hantera den bättre, och det ska jag absolut försöka göra.

Idag valde jag dock att inte åka in till jobbet. Vilket gav mig lite ångest, men känner nu att vilket bra beslut! Jag har sovit dåligt, haft panikdrömmar och vaknat upp utan att känna mig utvilad alls. Denna morgon låg jag kvar till halv 11 och kände mig ändå helt slut. Tog bilen och körde 5 mil till Warwick för en lugn stund för mig själv. Sitter i skrivande stund på ett Café, smuttar på en mango smoothie och njuter av att bara vara. Så skönt. 

Att jobba mellan 50 och 60 timmar i veckan känner jag mig rätt nöjd med, men inte mer än så tack. Tyvärr kan jag inte riktigt välja, haha aldrig är man nöjd.. men vet ni vad? Nu ska jag bara jobba ca 2 månader till och sen ska jag fasen semestra och njuta av livet! Då kommer detta hårda arbetande kännas värt, I’m sure of it! Can’t wait!!