Porterstek och Grey's maraton

Fick besök av älsklingen igår, och han fick mig på strålande humör utan att egentligen ha gjort nått haha, har nog saknat han lite : ] Sen drog vi till mor och åt middag där tsm med bror och Sandra, Porterstek bjöds det på och det var hur gott som helst! Jag bjöd på efterrätt, smulpaj, och även den blev lyckad!=) Då jag och Robin for hem till pappa sen så blev det Grey's anatomy maraton! men då klockan blev halv 4 på natten gav vi upp och slocknade=)
Såå snygg ♥

hemma i byyysk

Nu då jag är tillbaka i byske har jag hunnit med detta:
Sett på filmer med mamma, solat på stranden och så har vi ätit middag på Tatung och blivit bjudna på langos hos lillkusinerna i drängs!=)
Skönt att kunna fortsätta sola även ifall man inte är i utlandet längre!=)

Surpriiiise

Resan hem gick smidigt och bra, men var lite smådrygt då vi hade 6 timmar dötid på arlanda.... tacka gudarna att man kan se på serier på mobilen! fick tiden att gå lite fortare=) Då vi efter flera timmars resande äntligen kom fram till Luleå och Robins lägenhet så väntade en liten överraskning. Vi öppnade dörren och skulle tända lampan för allt var kolsvart, men lampan gick inte att tända, ingenting med strömmen funkade så robin fixade med propparna och ordnade det. Då tände vi lampan och såg en massa post-it lappar som hängde lite överallt i lägenheten, robins datastol låg upp och ner, alla sladdar från bak i daton och surroundsystemet var urdragna, besticklådan och diskmedlet var i kylen, katthuset med klösbrädan stod på bordet, stolsdynorna var fint dukade på matbordet medans bordstabletterna låg på stolarna osvosv, hahaha.... åååh, några som hade haft riktigt roligt medans vi var borta! Kisse var också åter i lägenheten och var så mysigt att krama om den lilla underbaringen, soom vi saknat han! ♥

Spa och fullmoon-kväll

Sista dagen badade och solade vi vid våran pool. Sedan var vi på spa och jag testade fiskspa! var ganska skönt och kittlades en massa haha=)
På kvällen var det fullmoon-poolparty på hotellet. Enda dagen på året som månen är så stor=) himla mysigt var det, så jag och Robin tog oss varsin drink, jag en strawberry daquiry och Robin en irish coffee=) och så hade vi mysig utsikt över huvudpoolen med månen som reflekterades i den=) Blev att äta på hotellet den kvällen, japanskt och det var supergott!=) Var så himla partysugen då poolpartyt började dra igång men då jag hade sovit konstigt under natten och hade världens jävla nackspärr så var jag lite för stel och hade lite för ont för att kunna släppa loss och dansa.. så himla typsikt.. menmen så kan det gå! vi fick iaf lyssna på bra musik den kvällen haha=)

Snorkling

Måndagen var det snorkling på g! Vi satt och väntade i evigheter på bussen som skulle ta oss till Platania men underhöll oss med denna skylt som satt mittemot oss då vi väntade (kissa mos..) haha dålig humor jag vet... nåväl, tillslut kom bussen och vi var på väg!
Var riktigt kraftiga vågor så kändes som att båten skulle välta då vi var på väg ut till snorklingstället haha men som tur var gjorde den ju inte det ;) då vi åkt runt hela lilla "ön" märkte vi att det gick omkring getter på den.. haha weird, mitt ute i havet. Så var vi framme och bara att hoppa i vattnet! Guiden som var med plockade upp en massa grejer från havsbotten och radade upp dom så man fick se, sen tog han upp några bläckfiskar också som man fick testa hålla i och då jag höll i en så skulle den såklart bitas.. autch!
Var riktigt häftigt att snorkla, blev att snorkla på två olika ställen runt den lilla "ön", ettställe där det var lite grundare och ett där det var lite djupare=)

shoppade i kreta

Detta shoppade jag i utlandet=) Robin hittade en keps och ett par solbrillor=)

Bildbomb med blandade bilder

Bilder från olika dagar, badade i huvudpoolen, våran pool, saltvattenspoolen, havet, och några få bilder då vi är kvällsklara och äter på restaurang=)

Kreta första dagen

Då vi kom fram till hotellet och checkade in var inte våran svit färdig än så det blev en liten dryg väntan i lobbyn på att den skulle bli klar. Men då den äntligen var städad klart drog vi oss dit (efter att ha snurrat runt på hotellet för att hitta rätt haha) och WOW säger jag bara, det var min första tanke då vi öppnade dörren till vårt rum, shit så sjukt! jättefräscht och fint, och våran privata pool och terass var ju jättebra storlek på också!=) Så stod det en flaska vatten, en flaska rött vin, vinglas och en stor skål med färska frukter på bordet som hotellet bjöd på, underbart!=) i garderoben hittade vi varsin badrock och tofflor och dom hoppade jag in i direkt haha mys!=)
Denna dag badade vi i huvudpoolen, våran pool, solade, checkade läget på stranden, handlade lite lunch och på kvällen ringde vi roomservice och fick middagen serverad på rummet=)
Tog varsin spagetti bolognese och gott var det!=)

inför kreta!

Som många av er kanske redan vet så drog jag och älsklingen iväg på en veckas semester i Kreta 15-22 aug=) Var helt underbart och längtar redan tillbaka! innan vi skulle åka iväg så for jag upp till Luleå för att fixa mina naglar och köpa ett par skor osv, lite småsaker inför resan=) sedan bar det av mot Västerås där vi var i ca 4 dagar, köpte oss varsin bok, högtalare till mobilen och växlade lite cash=)
Mitt i natten till torsdagen var det dags att stiga upp och dra sig mot arlanda för att sedan hoppa på planet till värmen!

makeup

Hade inte så mycket att göra idag så då testade jag en ny sorts partysminkning, blev ganska mycket smink men det är ju så kul att mixtra på lite ;)
Så fick Tim Gunns fina visdomsord eka i huvet lite "make it work" haha.
Här har ni iaf resultatet:

Stockholm

Weekenden lite kortfattat:
Fräscht hotell med bra läge, isbar, shopping, Gamla stan, god mat och dricka, båttur till Djurgården osv.
Och så hade vi ju så himla tur med vädret så man blev ju nästan sönderstekt av solen, lördagen var den varmaste dagen på hela året, riktigt skönt!=) Jag shoppade inte så jättemkt men fyndade en klänning, topp och byxor!=)
Tack mami för en jättetrevlig weekend i stockholm!=)