25 frågor om mitt 2017

1. Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? 
Oj, ja en väldans massa. Förutom att jag reste till länder jag aldrig varit i förut så har jag också provat på att jobba på äppelfarm, köpt bil utomlands, kört bil i vänstertrafik, bott i en van, hållit i kängurubebisar, hållit i en koala, firat det kinesiska nyåret, provat på djuphavsdykning, ridit på kamel, åkt nattåg i Indien, sett två av världens sju underverk, bott på ett Ashram, and the list goes on.

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Kan inte minnas att jag hade några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar?
Ja, min kära bror och hans tjej Sandra, men också min vän Julia Johansson.

4. Vilka länder besökte du?
Hong Kong, Kina, Vietnam, Thailand, Indien och Australien.

5. Är det något du saknat år 2017 som du vill ha år 2018? 
Tur. Jag vill ha mer tur och flyt och mindre motgångar. Kom igen nu 2018!

6. Största misstaget? 
Att inte teckna en försäkring på bilen.
 
7. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Japp. Har varit sjuk till och från. Haft besvär med dittan och dattan och det har som gått i vågor. Men förhoppningsvis håller jag mig friskare år 2018.

8. Bästa köpet?
Resorna helt klart. 
 
9. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och vanen.

10. Gjorde någonting dig riktigt glad?
 Ja! Massor av saker. Att jag blev faster till exempel! 
 
11. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017? 
Mary Lou, Deadly Animals, Mr. Toot, Big Six, Jamrock Land, Bennie And The Jets, Swedish Fika, Despacito, Bambro Koyo Ganda, Follow The Sun, Nervous, Re:stacks, Feels.

12. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Gladare. Helt klart gladare.

13. Vad önskar du att du gjort mer? 
Vandringar, yoga och träning.

14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre skräpmat kanske.

15. Hur tillbringade du julen?
Hemma i Sverige med familjen.

16. Blev du kär?
Mjo.
 
17. Favoritprogram/serie på TV?
Såg inte på någon TV-serie eller något TV-program. Eller jo, hetsade igenom hela idol då jag kom hem över jul och nyår, men det är inte mitt favoritprogram. Så pass på den.

18. Bästa boken du läste?
Påbörjade “The subtle art of not giving a fuck”, och det jag hann läsa var riktigt bra.
 
19. Största musikaliska upptäckten? 
Chris Kläfford som vann svenska Idol detta år skulle jag nog säga.

20. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Pengar. Mycket välbehövligt!

21. Vad gjorde du på din födelsedag 2017? 
Jag var i Indien, instängd på hotellrummet och åt Dominopizza med Ida och Bettan eftersom det var för farligt att vistas utomhus.

22. Hur skulle du beskriva din stil år 2017?
Bekväma kläder. Ofta elefantbyxor och en topp/linne, lite bohem, lite ledig. Men också väldigt ofta träningskläder, bara för att jag jobbar i det och det är bekvämt.

23. Sjukaste festkvällen?
Haha Peking, helt klart! Så jävla kul och sjuk kväll!
 
24. Vem saknade du?
Släkt och vänner.

25. De bästa nya människorna du träffade?
Bettan, Benjamin och Lucas, Adam och Chris, George och Luca, Dom, Andrea, Alla fina människor i the share house, alla fina människor på Happy Apple campingen. Och självklart lilla Alicia!!