Adelaide!

Då vi efter en lång bilfärd och flera nätter utan sömn tillslut kom fram till Adelaide så var det första jag gjorde att ringa Anticimex! Nu fick det vara nog med dessa jävla gnagare, bort med dom bara! Så Anticimex kom till undsättning och hjälpte till med fällor och allt möjligt, så himla skönt! Då kunde vi äntligen börja slappna av igen, vilken lättnad!

Dagen efter vi anlänt pimpade vi upp Ivan the van inför vår väns ankomst. Han hade ganska nyligen fyllt år så vi ville göra något litet extra för honom. Det blev lyckat med skumpa, presenter, tilltugg, "ballonger", passande musik och en tårögd grabb. Självklart skulle han bli firad som den princess han är haha. 

Tyvärr bestod vår tid i Adelaide mest utav regn och rusk så det var svårt att hitta på något kul att sysselsätta sig med om dagarna. En dag drog vi iaf till en äventyrshall som kallas Latitude, där man hoppar på stora trampoliner/studsmattor, klättrar klättervägg, osvosv. Jättekul! Jag kunde fortfarande göra mina handvolter, vanliga volter och huvudstående, yey!

Jag och Dom drog iväg till Barossa Valley några dagar för att besöka vingårdar och provsmaka en massa goda viner! Började med Penfolds, sen Jacob's Creek, och till sist Kellermeister. Jacob's Creek var min favorit, men godaste vinet av alla hade ändå Kellermeister med sitt röda Shivaz Wild Witch, mums!

Utöver det så har vi gått några rundor på stan, shoppat lite småsaker, hängt på caféer och hoppats på att skitvädret någon gång skulle vända haha.