Tors-Sön

Denna helg har jag hunnit med mkt! Börjde redan i torsdags med trevligheter då jag, Julia och Cissi drog till Bishops efter jobbet för att lyxa till det lite! muums. Efter middagen drog vi hem till Cissi och Adam, och då joinade Johanna oss också, supermysigt!=)
På fredagkväll körde vi på Idol-mys hos Julia, och dagen efter drog jag och Julia in till stan för en liten shoppingrunda. Jullan skulle till frissan, och medan hon satt och gjorde sig fin mötte jag upp Cissi och Adam för att kolla lite butiker!=) Jag hittade ett par träningshandskar som ÄNTLIGEN fanns i min storlek, haha lyckas alltid vara slut då jag ska ha nått så det var ju toppen! Några wiiinare fick följa med mig hem också=)
Efter shoppingturen åkte vi hem till Byske igen och familjen Andersson bjöd på jättegod middag! Efter middagen var det dags för att bege sig till stan igen, för då var det BIIIOtiiiime ;)
Vi var 13 pers haha, så blev en hel rad plus lite till bokat, niice ;D Filmen vi såg var "The Maze Runner" och den var riktigt spännande och bra!=)
Dock så hände något otäckt just innan bion då vi var på icatorget och skulle köpa godsaker. Vi som handlat klart ställde sig just efter kassorna för att vänta på dom andra, och bredvid oss stod ett gäng "tuffa" killar. En ensam kille i glasögon betalade för sina varor i kassan bredvid och skulle sedan gå därifrån, men då hände något. En kille i gänget gick mot honom och sa något i stil med "jag såg vad du gjorde" och tog tag i honom och sedan kom fler i gänget och skulle bråka. En av dom spottade på killen medan en annan slängde iväg hans glasögon åt helvete. Dom tryckte han mot väggen och skulle slåss. Jag som blir så handlingsförlamad när det händer saker jag inte är beredd på, stod ju där som ett chockat tapskaft och gjorde tyvärr inget... men å andra sidan, vad skulle jag ha kunnat bidragit med? Har inte så mkt att komma med. Ingen av oss förutom Adam vågade sig fram och sa åt dom att lugna ner sig. Då slutade dom och vi pustade ut.
Vad som hände sen blir jag bara förbannad på. Dom jävlarna samlade ihop sig och skrattade och tog varandra i hand och sa "bra jobbat brurshan, bra jobbat." VAD FAN! Att det finns såna idioter är ju bara tragiskt.
--- 
På söndagen blev jag, Julia och Linda upphämtad av Johanna och Cissi för att sedan rulla mot Piteå äventyrsbad! Där hade supersnälla Julia J fixat inträde till oss alla, tacktack fina du! :D Så vi åkte lite vattenrutschbanor, chillade i bubbelpoolen, bastade och lunchade. Efter badet drog vi en tväris till Dollarstore innan vi sedan rullade vidare hemåt!=)
Händelserik helg, och jag har haft jättekul med älskade vännerna! :D ♥