Road Trip to Augusta

Då var det dags för nästa roadtrip!

OBS, alla bilder jag lägger upp i detta inlägg är i miniatyrformat så du måste klicka på bilden för full storlek.

Give the pics a click for full size.

Mellan den 25e feb till den 28e feb åkte jag och några nyfunna vänner från campingtripen + en tjej jag träffat i Perth, på en egen liten Roadtrip! Vi hyrde bil och bilade ner till Augusta. 

Dag 1:

Första stoppet blev Rockingham för att ta en båttur över till Penguin Island. Det finns små pingviner där men svåra att se då dom sover på dagen men det jag så mest framemot att se och göra var att hoppa ner i dom naturliga Rock Poolsen. Det är alltså väldigt runda hål under vattnet i havet som ser sjukt inbjudande ut. Tyvärr var det högt tidvatten då vi var där så vågorna var lite för höga för att kunna sitta och chilla i dom hålen en längre tid. Jag provade gå ut dit ett tag men blev rädd av en stor våg så skulle springa in mot land och såg inte ett av hålen under vattnet så tjoff åkte jag ner i hålet och vågen puttade mig mot kanten så mitt ben och höft fick sig en smäll, haha jävla klant. Dom andra tjejerna stannade i en av hålen trots vågorna. På bild ser det inte alls ut att vara höga vågor dock, men försökte fånga dom ögonblick då det var lugnare. Efteråt fick vi veta att det tydligen är sjukt farligt att vistas i dom hålen. Heeeheeee, där bor bläckfiskar som kallas Blue Ringed Octopus och dom är sjukt farliga och giftiga. Ett bett är så giftigt att bara det kan döda 26 fullvuxna människor. ETT BETT! Och man känner oftast inte ens att man blivit biten eftersom dom är så små. Yiiiikes!! Totalförlamning och hjärtstopp på bara minuter. Jamen kuuul! Där var vi och plaska runt. Inte konstigt att det stället var så undangömt haha. Oopsie! Vi avrundade dagen med en liten picknick vid Diamond lake innan vi tog in på hostel/hotell.

Dag 2:

Meelup Beach igen för att prova på SUP (Stand Up Paddling), sjukt klart och fint vatten och riktigt kul med SUP. Provade köra lite yoga på brädan där ute i vattnet och det gick fasen bra! Sedan tillbaka på stranden körde vi lite akrobatik osv också, ena tjejen som var med är gymnast så jag försökte få henne att lära mig lite nya saker, det var kul! Såg säkert väldigt kul ut också haha. Körde vidare till Margaret River. Kan inte få nog av vingårdarna där alltså! Så vinprovning och en massa tjattrande blev det haha.

Dag 3:

Körde hela vägen ner till Augusta. Inte alls så imponerande stad måste jag säga. Så vi körde upp igen mot Diamond Lake för att chilla där ett tag och på kvällen drack vi och spelade kortspel, mycket kul! Sedan visade det sig att en av tjejerna har samma som mig då det kommer till lillfingrarna! Haha så sjukt! Trodde bara det var våran släkt som hade så men det finns fler!

Dag 4:

Tog tyvärr inga bilder sista dagen. Stannade ännu en gång i Rockingham och tanken var att vi skulle prova undervattenshålen på Penguin Island igen för jag ville gärna ha en bild därifrån och sen tyckte jag det var så ballt men alla var så avskräckta av bläckfisken så det blev tyvärr inte av.. istället stannade vi på en strand i Rockingham innan det var dags att åka tillbaka till Perth och lämna tillbaka hyrbilen och säga hejdå!