South West Camping Trip

Alla bilder jag lägger upp i detta inlägg är i miniatyrformat så du måste klicka på bilden för full storlek.

Give the pics a click for full size.

Mellan den 17e feb till den 22a feb åkte jag på äventyr! Ett campingäventyr! Rättare sagt campingäventyr med Swag-tältning! Haha. Spännande. Åkte med ett företag som kallas Nullarbor Travellers och vi skulle åka med buss och utforska sydvästra delen av Australien på 6 dagar. Det var faktiskt riktigt kul! Alla 16 pers som åkte med var solo-resande vilket gjorde det väldigt enkelt att lära känna folk då alla var som i samma situation. Det var folk från England, Australien, Italien, Frankrike, Danmark, Tyskland, Schweiz, Ungern, och så jag då från Sverige. Våran busschaufför Peter var amazing och man märkte verkligen att han gjorde allt för att vi alla skulle ha en sån bra upplevelse som möjligt!

Dag 1:

Första dagen åkte vill till Hyden för att se ”Hippos Yawn” vilket betyder Flodhästens gäsp, vilket är en stor sten som ser ut som det den heter, och ja med lite fantasi så kanske! Sen så ”Wave Rock” i samma veva, vilket är en sjukt imponerande klippvägg som ser ut som en brytande våg. Sedan åkte vi vidare för att bestiga Mount Barren och njuta av den fantastiska utsikten och solnedgången. Då det var dags för att sova rullade vi ut våra swags och sov under bar natthimmel. Vad vi inte visste då var att vi skulle bli attackerade av massor med mygg under natten, så det blev ju en kul surprise på morgonen det!

Dag 2:

Vaknade upp med 10+ myggbett på ena handen och 20+ myggbett i ansiktet. Greit. Men ska inte klaga så mkt eftersom en av dom engelska tjejerna fick också 20+ bett i fejset men skillnaden var att hennes bett svullnade upp och så fick hon en allergisk reaktion så hela ansiktet svall upp och ögonen var helt igensvällda. Blev besök hos doktorn, antibiotika, ögondroppar, salvor, smärtstillande osvosv så ja nej jag ska väl inte klaga. Denna dag som inte började jättekul, visade sig vara en av dom bästa dagarna på denna campingtrip! Vi åkte till Esperance och Cape Le Grand National Park som har helt fantastiska stränder som Hellfire Bay och Lucky Bay. Kritvit sand och superblått vatten. Bara wow. Lucky Bay är också väldigt känt för att ha vilda kängurus skuttande omkring på stranden, vilket vi hade turen att få uppleva också! Så himla nice!

Dag 3:

Fortfarande Esperance men denna dag kollade vi runt mest i staden och besökte sedan Twilight Beach, också kritvit sand och superblått vatten, amazing!

Dag 4:

Denna dag vandrade vi upp för Castle Rock och den vandringen innefattade också lite klättring så det var kul. Åkte vidare till Albany, kollade in Gap/Natural Bridge, vidare till Denmark för att njuta en stund av Greenspool, Elephant Rocks, (stränder båda två), och sedan gick vi Valley of the Giants Tree top walk vilket är en typ bro som går uppe vid trädtopparna.

Dag 5:

Off to Hamelin Bay och deras Stingrockor. Väldigt stora och dom var väääldigt nära strandkanten så vissa till och med strök dom lite osv. Tog tyvärr inga bilder på dom. Åkte vidare till Margaret River och deras många vingårdar! Så blev lite vinprovningar osv, mums! Besökte också en chokladfabrik och en ostfabrik.

Dag 6:

Sista dagen! Vi fick oss en lektion i Aboriginal Culture av en man som säger sig vara Aboriginal men han ser inte riktigt ut att vara det men ja, säger han det så! Visade oss en jättehäftig grotta Ngilgi Cave, hade en genomgång om hur alla vapen, kläder, musikinstrument, osv tillverkades, och spelade Didgeridoo för oss. Sedan gjorde vi ett stopp i Meelup Beach, fantastisk strand! Och sedan ett litet stopp i Busselton för att sedan åka vidare till Perth och säga hejdå.