Hejdå Australien...

2 år och 3 månaders resande har nu nått sitt slut. 3 månaders resande i Asien och 2 år i Australien. Jag skulle kunna skriva en hel bok om alla mina äventyr och om allt jag upplevt, alla jag träffat, och allt jag lärt mig. Men ska inte trötta ut er och är inte sugen på skrivkramp just nu heller haha. Därför tänker jag ist punkta upp höjdpunkterna under min tid i Australien. Och som många av er redan vet så hade jag ju som mål att besöka alla 8 delstater innan jag lämnar, vilket jag också lyckats med! Woopwoop! Så ska försöka välja ut en höjdpunkt i varje delstat, here we go:

New South Wales: -Byron Bay

Stämningen, folket, öppenheten, shoppingen, nattlivet, allt.

Victoria: -Melbourne 

Att bo tillsammans med en av sina bästa vänner, hemmafester, utgång osv.

Queensland: -Stanthorpe

Alla underbara vänner, en som också blev min pojkvän under ett års tid, äventyr och alla galna fester.

Northern Territory: -Alice Springs

Känguru Sanctuary, interacting med kängurusar för första gången och hålla i en liten Joey. 

South Australia: -Cape Jervis

Rädda kängurubebis. Mamman låg död vid vägkanten och då vi stannade för att kolla pungen låg en levande liten Joey där inne som vi tog med oss till en care taker.

Tasmania: -Allt

Vandringarna, naturen, lugnet.

Australian Capital Territory: -Canberra

Träffa familj och utforska staden.

Western Australia: -Esperance

Lucky Bay, underbar vit strand och blått vatten med vilda kängurus som gillar att chilla på stranden.