Påsk i Byron Bay!

Påsken är över men minnena består! Ja här var vi allt poetisk, en dag som idag. Okej så vad hände på påsken då? Vi drog iväg till Byron Bay för att njuta av stranden men också för att fira Andrea som fyllde år! Det var en riktigt härlig minisemester och jag njöt av varenda sekund! Strålande sol, varmt och skönt. På kvällen var det party så vi förfestade hemma hos en kompis till A, innan vi sedan åkte in till centrum för att dansa, mingla och dricka najsa drinkar. På tolvslaget skålade vi på dansgolvet och grattade A, DJ:en spelade ”Go shorty it’s your birthday” och det var ju då perfekt tajming haha! Kul kväll!

Då vi skulle köra tillbaka till Stanthorpe så fick jag en deja vu, jag somnade i bilen för första gången sen bilolyckan, bara för att sedan vakna upp av panikbroms, skrikande däck, dunsar, höjda röster och en stank av bränd gummi.. Panik. Väntade bara på att höra ljudet av krasch och glassplitter, men som tur var kom det aldrig. Jag, fort som tusan, tog mig ut ur bilen och halvsprang bort därifrån medans A kom springandes efter mig. Vi hade tydligen krockat med en känguru. Inga skador på bilen eller någon i bilen som tur var, men kängurun var död, det var iaf vad han sa, och jag letade lite efter den längs vägen men hittade den inte.. Ja men tur i oturen då kan man väl säga. Jag kommer iaf aldrig igen sova i en bil som är i rörelse, fuck no. Vi kom hem oskadda iaf och det är det viktigaste!