Avskalat

Okej.
Som du säkert märkt så har jag tidigare valt att bara skriva om dom bra sakerna som händer i mitt liv på bloggen. Sanningen är att det händer mycket annat också, men som jag väljer bort, för ingen gillar negativa inlägg. Det är inget kul att läsa om, och det gör ingen glad. But it's time to get real. Hädanefter kommer jag att skriva om både bra och dåliga dagar. Jag kommer fortsätta att sträva efter att alltid tänka positivt, men ändå kämpa med att det faktiskt är okej att inte alltid vara okej.
 
Just nu är sanningen den, att jag är konstant stressad. Jag tappar stora mängder hår. Jag hinner inte alltid äta. Jag är ofta frustrerad. Jag har svårt att somna om nätterna. Jag känner mig som en maskin som bara gasar på och det inte finns tid till något annat. Jag ser inte mycket glädje i det jag gör. Jag har väldigt lite energi. Jag hinner inte ta hand om mig själv, och jag har bara mig själv att skylla.
Jag är den enda som kan göra något åt det, och jag borde prioritera mig själv. Det vet jag, och jag försöker, men det är svårt.
Jag får ångest över att jag jobbar så mycket. Men får jag inte jobba mycket så får jag ångest över det också. Så hur jag än gör med den saken så kommer inte ångesten försvinna. Stressen försvinner inte bara för att jag är ledig någon dag heller, den är alltid där, mer eller mindre, och det gör det svårt för mig att slappna av.
Detta är inte vad jag vill med mitt liv. Jag är ärligt talat inte nöjd med hur jag lever just nu. Därför ser jag så fruktansvärt mycket framemot min långa långa semester som jag kommer ta om ca 2 månader. Jag ska erkänna att jag mår lite dåligt över att åka iväg från alla, familj, släkt och vänner. Det tar ont, och jag har dåligt samvete.
Men detta är något jag verkligen behöver göra. Jag ska bli mer självisk, tänka på vad jag vill, vad jag mår bra av, och leva ut min dröm som jag så länge haft!
Nu blev detta inlägg väldigt djupt och tragiskt haha. Sorry! Men jag mår inte skit även ifall det kanske verkar så av det jag skrivit nu, det går bra, jag tar mig framåt och jag närmar mig mitt mål, att resa och få njuta av livet! För livet är helt fantastiskt, och jag längtar efter att få leva det till fullo! Leva ut min dröm!
 
Ni (familj, släkt och vänner) är ju självklart med i min dröm, så ni blir inte av med mig bara för att jag är ute och reser haha, nejnej, jag kommer höra av mig flera gånger om! Hålla er uppdaterade om vad som händer och vad vi gör, så får ni hålla mig uppdaterad om vad som händer där hemma också!
Detta kommer bli så bra, och jag längtar så mycket!
Det är dags att börja prioritera mig själv!
#1 - Frida

Följ hjärtat, gör det som är kul och ta inte på dig mer än vad du orkar, det tjänar ingen på. Kram 💜

Svar: Tack fina Frida! Du har så rätt. Kram ❤️
Evelina Lundsten