Folk som klagar på stödet Frankrike får pga attentaten.

Nu måste jag få skriva av mig lite innan jag sprängs inombords.

Det är många som stör sig på att folk visar så stort stöd till Frankrike just nu och inte lika mkt till andra länder som attackeras av IS. Och jag måste bara få säga LÄGG AV!

JA det händer massor med skit runt om i världen, det är inget nytt. Det är jättehemskt! Men några av anledningarna till att attentaten i Paris blivit så stort är (tror jag) för att det är i ett land som annars är fridfullt. Europa är inte en orolig världsdel, så när det händer något sånt här oväntat och brutalt så blir man självklart chockad. Delar av Mellanöstern, Afrika osv har det länge varit oroligt i, det är vi alla medvetna om, och det är verkligen jättehemskt! Men att det bombas där är inget nytt tyvärr. Det betyder inte att det är mindre hemskt, men kanske mindre chockerande. Sedan kan jag känna att Frankrike är ett land man har lite anknytning till, och det ligger samtidigt närmre oss, då är det inte konstigt att det berör mer, man kan ju jämföra med en människa som man har anknytning till, skulle den personen dö skulle man ju sörja mer än om det varit någon helt okänd, för ska man måsta sörja alla människor som dör i världen skulle det ju inte finnas kvar någon tid till att leva själv. Det jag menar är att man kan inte göra lika mellan allt och alla även ifall man skulle vilja det. Det går inte att sörja allt hemskt som händer, då går man ju under själv. Nu hände något väldigt tragiskt i Paris, låt folk som vill få visa sitt stöd.
Så himla tråkigt att man ska få mothugg för att man visar ett land som blivit attackerad av terrorister sitt stöd. Lägg av, snälla.

 
#1 - Anonym

Fint skrivet😍

#2 - Anonym

Från mamma