Fundering of today

Haha detta kan låta konstigt men är det bara jag som undrat över detta?
Vad är skillnaden mellan vante och handske?
och vad är skillnaden mellan berg och fjäll?
 
Min gissning var att en vante har bara tumme, alltså "tumvante", medans en handske har alla fingrar.
Fjäll trodde jag det kallades då det är snö på berget, och berg då det inte är snö på.
Jag kollade upp det! och det var inte många rätt i mina gissningar haha..
Detta är vad jag googlade fram:
 
 -Gränsen mellan vantar och handskar är något flytande, men vantar är ofta stickade, medan handskar ofta är gjorda av skinn.
 -Ett fjäll är ett berg av en särskild karaktär som särskiljer det från ett vanligt berg. Fjäll kännetecknas främst av toppar utan trädvegetation, rundade former, flacka sluttningar och jämförelsevis låga relativa höjdskillnader.
 
Så nu vet vi alla det! 
Gooode braaaa