Portugal surfcamp <3

Drömmer mig tillbaka hela tiden.
Har haft så otroligt kul på denna resa! Alla härliga människor, stämningen, aktiviteterna, äventyren, festerna, ALLT. Jag kan verkligen rekommendera en sån här resa, till skillnad från en charter så lär man känna ett helt gäng med liknande intressen och man blir väldigt snabbt bra vänner! Det blir en sån avslappnad, chill och trevlig atmosfär, helt underbart!
Campet vi bodde på heter Lizandro och ligger i Ericeira, en söt liten stad vid Portugals kust. Och på campet hade vi pool, volleybollplan, pingis, yogalektioner, bar, samlingsrum/matsal och bungalows för den som bokat det ist för sovsalarna (vilket jag och jullan hade gjort). Superfint!
Huvudsakligen var vi ju där för att surfa, och vi hade 5st surflektioner. I början tyckte jag att vågorna var alldeles för stora och våldsamma men jag gav mig ut ändå, kom in till land uppriven i halsen med hål i ena halsmandeln och "strängen" i halsen nästan avsliten. SÅ roliga strömmar var det. Men efter det fick vi som ville byta strand och det var himla bra det för där vågade man sig i, och där kunde jag hålla mig ovanför ytan haha! Gjorde sälen in till land, och stod nästan helt upp en annan gång, wihooo!! :D
Aktiviteter utöver surfen var att besöka en vingård, sjukt vackert och perfekt för en vinälskare som jag hehe ;) Vi fick smaka rosé, vitt och 3st röda viner under tiden som vi fick oss en rundtur=) En annan aktivitet var en heldag i Lissabon för shopping och sightseeing! Jag köpte mig en söt topp och den efterlängtade parfymen från Zara som jag dregglat efter sen i julas! Så nu är den äntligen miin! :D Sedan hade vi också volleybollturneringar på campet, festkvällar, BBQ-kväll, och tapas på stranden, beachparty osv. Looovelyyy :D
Lägger in en liten bildbomb! (klicka på dom små bilderna för att förstora dom)
♥♥♥♥♥♥♥
Roligaste resan jag gjort. Tacktack allihopa!