nu är det mkt igång..

Jaag har ont i magen jag, stress inför att skaffa nytt pass. Allt ska ju tydligen vara så krångligt, och pengar ska man förlora hela tiden.. jobbar ju må-fre, ledig helger och på helger så går det inte göra pass, kan som inte ta ledigt eftersom jag då förlorar pengar och redan tagit ledigt så ofta. Sen ska man ju hämta ut passet också, så då måste jag ju ta ledigt eller nått då också. Och för att ändra allt på skatteetaten och banken så måste jag ha mitt nya pass eftersom jag varit tvungen att omfolkbokföra mig i Sverige med en annan ordning på mina mellannamn. Och varför jag var tvungen att ändra ordning på dom orkar jag inte rabbla upp. Skatteetaten har inte heller öppet helger, så blir att måsta ta ledigt då också?.. sen så måste vi skaffa ESTA, ett sorts visum för att kunna komma in i USA, och då måste man ha passet klart, och det tar ju ett tag för passet att bli klart också. Finns det verkligen nog med dagar till att fixa allt? och ta ledigt kan jag ju inte göra hela tiden heller ;S
ANDAS EWE ANDAS.
#1 - Farmor

Är det bara du som har problem ? Ser att Julia

slutar, ska inte ni också göra det ? Är det på polisstation dom utfärdar pass, som i Sverige. Och ni slutar väl dagen kl. 15.00 och

då ska det väl hinnas !! Ta det bara lugnt så

ska det nog ordna sej../kram farmor

#2 - Anonym

svar:

Det är jag och cissi som måste skaffa pass, och passet behövs för att ändra allt annat som ska ändras innan vi far också. Man kan fixa pass på svenska ambassaden men det kostar 1400kr och dom har bara öppet 10.00-12.00 för pass. Man kan ju fara över och göra passet i sverige också men då hinner vi inte dit innan dom stänger.