Åsikter om SD

VARNING, MKT TEXT.

Jaha så nu har man tagit sig tid att bli lite mer insatt i politiken.
Tänkte dela med mig av lite åsikter om SD, men måste först bara understryka att jag verkligen absolut inte är rasist eller håller på SD. Tycker bara att det är lite dumt hur folk reagerar så himla hårt på att det har blivit som det har blivit. Svenska folket har röstat och det blev som det blev.
Kan ju inte påstå att det blev som jag hade hoppats på men nu är det som det är.

Och SD står ju för att MINSKA intagen av invandrare för att istället satsa mer på dom sjuka och gamla så dom ska få det bra, för många av dom har det inte bra nu. Det betyder inte att dom kommer stänga av invandringen helt och hållet och det betyder inte att dom kommer "rensa bort" dom som redan är här.
Det är många som är arbetslösa nu och ändå tar vi bara in mer och mer folk, och det är ju dumt också eftersom vi tar in mer än vi kan hantera.
Vi anpassar oss efter deras kultur istället för att behålla våran. Vi bygger moskéer i Sverige och tar bort griskött från skolor osv, medans vi aldrig någonsin skulle få bygga någon kyrka eller gå utan sjal i deras hemland. Så istället för att anpassa oss och göra om våran kultur så kan vi ju istället underlätta för dom på något sätt att bo här.

Så någon poäng har dom ju, fast dom är aningens extrema, ja. Jag håller som sagt inte på SD, men jag blir irriterad då folk säger att dom är som en ny Hitler, för där har vi stor skillnad. 
Men jag tycker inte att SD har något att göra i riksdagen och har väldigt svårt att se dom styra Sverige. Dessutom är det ju ingen som vill sammarbeta med dom så blir spännande att se hur det här kommer sluta.
#1 - Anonym

Dom är främlingsfientliga. Dom vill inte ha invandrare i Sverige men de omformulerar sig väldigt fint för att det inte ska tolkas som rasism. De tänjer på gränserna så mycket som lagarna tillåter. Kan inte komma på något som försvarar dom.