Tillbaka i Stanthorpe!

Klar med västra Australien! Så bokade flyg till Brisbane och tog sedan första buss nästa dag tillbaka till Stanthorpe. Lilla älskade hålan Stanthorpe haha. Jag trodde verkligen inte att jag nånsin skulle tillbaka hit, inte för att jag hatar det men för att jag kände att sist jag lämnade kändes som ett sista hejdå. Då jag klev på bussen i Brisbane och vi gjorde ett busschaufförbyte i Warwick så kom nästan tårarna för mig. Det var pga denna händelse: Busschauffören tittade på mig och sa ”Evelina! Welcome back.” Och jag blev så paff och så glad och frågade ”vafasen, känner du igen mig!?” Och han ba, ”ja såklart, det var ett tag sen du var här nu va?” Haha shit alltså! Love love love!

Stanthorpe är och har blivit min safe haven så att säga. Det har alltid varit min fasta punkt här i Australien och jag har alltid känt mig så hemma i huset här på Ridge Road. Kunde inte sluta le första dagen jag var tillbaka, så lycklig!

Eftersom jag kom hit på en lördag så var det också en fest planerat samma kväll, inte för min skull dock haha men för att en kompis från Nederländerna, Bart, skulle dra... tråkigt.. men så glad att jag var här och kunde säga hejdå! Han har vart med ett tag. Så ja vi var en hel bunt med folk, nya ansikten och gamla ansikten, kul! Hade igång BBQn och grabbarna hade gjort i ordning ett dansgolv på gräsmattan. Jag förstod nog inte riktigt innan hur mkt jag faktiskt saknat dessa människor. Bara så underbart!