Brisbane

Drog till Brisbane i fredags för lite miljöombyte och civilisation för några dagar. Det blev lite shopping (bara sånt jag behövde dock), utforskade staden, gick tex till South Bank där det finns en lagoon, marknad, ”strand”, osv. West End, också för marknader men provade också äta på ett organiskt rawfood café där som en bekant äger och det var mums! Hängde med henne och några till en kväll och käkade på Night Market. Drog till Lone Pine Koala Sanctuary för att hänga med koalisar och skuttisar. Det var mys! Fick klappa en Dingo också, och det ser verkligen ut som en hund, man vill bara gosa med den men eftersom Dingos är väldigt farliga och mer en varg än en hund så är det kanske inte världens bästa idé hehe. Men ändå! Såg Tasmansk djävul, stor jävla ödla som jag alltid glömmer bort namnet på, olika ormar, Vombats, osvosv. Men mest av allt Koalisar, maaassor av Koalor! Sista kvällen tog jag en prommis till Cocktailbaren Viscosity som jag var stammis på förut då dom var i Stanthorpe, men nu har dom flyttat till Brisbane så varför inte kika in då jag lix var där? Bartenderna kände igen mig haha wiie! Beställde min älskade Peach Mojito och sen kom dom till bordet med en typ shot av något slag och sa ”Just because Stanthorpe” haha naaw tack!